Eerste maand voorbij gevlogen - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Jos Bresser - WaarBenJij.nu Eerste maand voorbij gevlogen - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Jos Bresser - WaarBenJij.nu

Eerste maand voorbij gevlogen

Blijf op de hoogte en volg Jos

01 Maart 2017 | Nicaragua, Granada

Hola !

Aanstaande vrijdag heb ik alweer mijn laatste Spaanse les, ik weet dat ik 2 weken geleden zei, tranquilo, ik heb nog 2 weken. Nu zit mijn eerste maand er alweer op, de tijd is zo ontzettend snel gegaan.
Maandag begint onze stage, wij krijgen eerst een rondleiding door het ziekenhuis, na deze rondleiding mogen wij de afdelingen uitkiezen waar wij stage willen lopen. In totaal lopen wij 13 weken stage, 6 a 7 weken op elke afdeling.

De afgelopen paar weken heb ik weer veel gezien en gedaan, zo was hier festival Poetico op 15 februari, een festival in Granada waarbij veel steden zich vertegenwoordigen in een soort carnavalsoptocht.
Die donderdag erna hebben wij een bezoek gebracht aan Volcan Masaya, een van de actieve vulkanen in Nicaragua. Dit was de eerste keer dat ik lava zag, heel gaaf ! Na 5 minuten sloeg de rook van de lava al op je longen.
Verder heb ik die week voor het eerst kickboks les gevolgd, ik moet toch een beetje actief zijn hier met al dat vette eten. Bijna al het eten wordt hier namelijk gefrituurd. Die avond hebben we met de hele groep de verjaardag van Jeroen gevierd, daarna door naar Kelly's, een van de kroegen waar je leuk kan dansen hier :)

Het weekend van 18 februari gingen Steffi, Kim, Monica, Sarah en ik naar Rancho Santana, een super luxe resort aan zee. Kim kent Sarah (local) en Sarah kon via haar werk regelen dat wij daar gratis konden overnachten, helemaal niet verkeerd ! De rijke Amerikanen brengen hun vrije tijd door, er zat zelfs een vliegveldje naast waar zij konden landen met hun privé jet.
Hier hebben wij het weekend doorgebracht, het was 2 uur rijden over een hobbelige zandweg, door de krottenwijkjes en langs prachtige gebieden. Die avond werden we uitgenodigd voor het personeelsfeestje, ook erg leuk om een keer meegemaakt te hebben.
Verder hebben we niet veel gedaan, genoten van de zee, het uitzicht en daardoor flink verbrand. Maar het was het waard!

Die maandag begon onze derde week Spaans al, de tegenwoordige tijd zit er inmiddels in, dus is het deze week tijd voor de verleden tijd en nog meer werkwoorden. Zo veel regels !! 'S avonds weer een bezoekje gebracht aan de Salsa lessen, het gaat nog niet zo soepel, maar dat komt vanzelf wel.
Die week hadden we als activiteit een basisschool bezoeken, 35 kinderen in een lokaal van 5 bij 7, wat een chaos!
Verder kregen we kookles, we gingen een soort churritos maken, alleen vind ik de kaas hier niet zo lekker, cheddar cheese.
Die donderdag zijn we Managua (hoofdstad) in gegaan. Dit is geen mooie stad, bij de laatste hevige aardbeving in 1972 is bijna alles verwoest.
Die vrijdag weer kickboksles genomen, het gaat de goede kant op :p

Dat weekend ben ik samen met Kim en Monica naar Managua gegaan om te shoppen. Op de terugweg konden we helaas niet zitten in de bus, Kim is wat langer dan ik, zij moest zelfs bukken. De Nica's zijn niet zo groot namelijk.
Die avond hadden we feest van Jeroen en Rosa, zij zijn beide jarig geweest hier. Het was een poolparty in het huis van een vriend van Rosa, super luxe dat je er ongemakkelijk van wordt !

Deze week is alweer mijn laatste week taalcursus, we zijn nu flink aan het oefenen met de verleden tijd en gesprekken die ik in het ziekenhuis kan hebben.
Gister gingen wij naar Catarina, ongeveer een uur rijden met de bus. Als je geluk hebt kan je zitten, als je pech hebt sta je op een voet en moet je blij zijn dat je niet valt als de chauffeur weer eens te hard remt. Dat laatste was dus het geval bij ons, wel leuk om voor een keer mee te maken !

Morgen heb ik het examen op school, over alles wat ik tot nu toe heb geleerd, spannend!

Liefs Jos

  • 02 Maart 2017 - 07:39

    Gratia:

    Leuk Jos. Wat een belevenissen! Ik ben heel benieuwd naar het land.

  • 02 Maart 2017 - 13:55

    Sandra:

    Heel gaaf jos!! Mooie foto's en vet dat je nu al zoveel hebt gedaan!

  • 02 Maart 2017 - 15:50

    Iris Zeilstra:

    Super leuk Jos! Heel veel succes met je examen en veel plezier op stage!

  • 02 Maart 2017 - 19:32

    Leonie Van Den Berg:

    Super leuk om te lezen!! En als je dus terug bent kan je een keer met mij mee salsa dansen!!!:)

  • 02 Maart 2017 - 21:00

    Karen:

    Wat kinkt het avontuurlijk zeg, wat super!! Sterkte met je examen en ik ben benieuwd hoe je stage gaat lopen, ik kan niet wachten op je verhalen.

    Groetjes en ik volg je via Facebook

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Hola, welkom op mijn reisblog! Hierbij houd ik bij wat ik allemaal mee maak in Nicaragua, hier ben ik voor mijn ziekenhuisstage en een taalcursus Spaans. Veel lees en kijk plezier :) Liefs

Actief sinds 07 Feb. 2017
Verslag gelezen: 514
Totaal aantal bezoekers 85001

Voorgaande reizen:

02 Februari 2017 - 21 Juni 2017

ziekenhuisstage Nicaragua

Landen bezocht: