De eerste twee weken hier - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Jos Bresser - WaarBenJij.nu De eerste twee weken hier - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Jos Bresser - WaarBenJij.nu

De eerste twee weken hier

Blijf op de hoogte en volg Jos

14 Februari 2017 | Nicaragua, Granada

Hola, welkom op mijn allereerste reisverslag ! Inmiddels zit ik al bijna 2 weken in dit prachtige land.
Na een reis van al met al 22 uur en een hectisch afscheid, ben ik vrijdag (03-02-17) aangekomen op bestemming, Laguna de Apoyo. Hier brengen wij de eerste paar dagen door, zodat wij kunnen bijkomen van de jetlag. Helemaal niet verkeerd op zo'n plek, waarbij de apen in de bomen zitten, exotische vogels om je heen vliegen, de zon op je huid en het water van het prachtige meer op je voeten ! Wij hebben hier onder andere gepeddelboard, gekayakt, van de zon genoten en vooral rustig aan gedaan, tranquilo !
Zondagochtend zijn wij met de taxi naar Granada gegaan, onze woonplek voor de komende paar maanden.
Zonder gordel rijden, overbodig toeteren, bellen en lezen achter het stuur, alles kan in Nicaragua.
In de middag kwamen wij aan bij ons gastgezin, vader, moeder en 3 kids! Hier zullen wij de komende maand nog wonen, tijdens de taalcursus. Zodat wij goed aan ons Spaans kunnen oefenen tijdens het eten. Het is een luxe huis voor hier, Monica en ik hebben allebei een aparte ruime kamer en een gedeelde badkamer. Onze host mom, Fatima, kookt iedere dag voor ons, binnenkort maar hutspot voor ze maken!

Die maandag is onze taalcursus begonnen, de eerste week hebben Monica en ik nog samen les gekregen. Wij hebben iedere dag van 8-12 les. Het lijkt gelukkig erg op Frans en sommige woorden zelfs op het Engels. Als de locals langzaam en met handen voeten praten, gaat het begrijpen best goed. Helaas is het terug praten nog wat lastiger.. Maar tranquilo, dat komt nog wel.
Met de Spaanse school doen we iedere dag een uitstapje, maandag zijn we met paard en wagen door de stad gegaan. In het centrum van de stad zie je de rijkdom van de Spanjaarden terug, als je in de buitenwijken bent, zie je goed dat het een derde wereld land is. Er is veel armoede te zien, het wordt dan ook niet aangeraden daar met smartphone over straat te lopen.
Ik begin me al thuis te voelen hier, het land is mooi, de locals zijn vriendelijk en de groep studenten die hier zitten zijn aardig. Er zijn nu ongeveer 10 studenten hier.
Dinsdag zijn we opnieuw naar Laguna de Apoyo gegaan, heerlijk ! Woensdag naar San Juan de Oriente, naar een pottenbakkerij. We gingen er naar toe met het openbaar vervoer, ook wel de chickenbus. Een Amerikaanse schoolbus, helemaal opgepimpt, bomvol en de muziek zo hard dat het lijkt alsof je in de kroeg staat, geweldig!
Vrijdag zijn we voor het eerst wezen stappen, de dagen ervoor lagen wij om 20:00 al in bed vanwege de jetlag. Het stappen is hier erg leuk, veel toeristen, maar ook veel locals. Het maakt hier echt niks uit hoe je danst, iedereen doet wat anders !
Het weekend hebben we rustig aan gedaan, Monica en ik zijn door de stad gelopen om foto's te maken, verder hebben we lekker gerelaxt bij de zwembaden hier.

Vanaf deze week hebben we privé les, een stuk pittiger, maar wel een stuk effectiever! Over een maand kan ik alle Spaanse liedjes mee zingen ..
Maandagavond hebben wij salsa les genomen met de groep, best pittig om het ritme te vinden ! Ik heb met een local gedanst, ging dus allemaal veel te snel voor mij.. Volgende week weer een poging..

Al met al hebben we al super veel gedaan de afgelopen weken, en er staan nog veel meer leuke op het programma :)

Liefs Jos

Foto's staan ook online !

• 15 Februari 2017 - 07:55

Marloes:

Leuk Josje! Super veel plezier nog en tot over 9 weekjes en 5 dagen

• 15 Februari 2017 - 14:23

Sandra:

Ah superleuk Jos, ook heel leuk dat jullie salsales hebben gehad
    Geniet ervan! xxxx

• 15 Februari 2017 - 14:25

Karen:

Wat lekker dat je nog even je omgeving kan leren kennen door uitgaan en dansen. Fijn dat het begint te wennen.
    groetjes karen

• 15 Februari 2017 - 15:28

Moniek:

Wat leuk om het te lezen! Ben benieuwd naar de rest

• 15 Februari 2017 - 15:34

Francien:

Geweldig Jos wat een mooi vehaal, dat is echt genieten,het lijkt heel veel op een mooie vakantie , maar het werken komt nog .
    Zal ook wel een mooie ervaring zijn ,je houd wel van een uitdaging,

• 15 Februari 2017 - 15:47

Nathalie:

Hoi jos
    Wat heb je al leuke dingen gedaan
    je voelt je al aardig thuis fijn dat het goed gaat
    Ben benieuwd naar je volgende blog ha ha
    Veel plezier nog lieve groetjes van ons xx

• 15 Februari 2017 - 18:01

Fré Hulshoff:

Geweldig... jouw blog. Mijn respect voor alles wat jullie daar doen. Groetjes xxx

• 15 Februari 2017 - 21:00

Adri Mol:

Zoveel al meegemaakt in zo korte tijd. Mooi verslag.

• 15 Februari 2017 - 21:20

Gratia:

Super dochter! Schrijf maar lekker vaak en veel! We lezen en horen het allemaal graag

• 16 Februari 2017 - 17:48

Jos Bresser:

Super leuk, al die reacties van jullie !! Fijn om te horen dat jullie het zo leuk vinden om te lezen